יום שבת, 29 בספטמבר 2007

מה זה שיגעון קטלבל'ס

שיגעון הכושר החדש: משקולות קטלבל'ס (kettlebells) שמזכירות כדור תותח עם ידית. אבל השיגעון מתפשט, עוד ועוד אנשים רוצים להרים משקולות קטלבל'ס.
משקולות קטלבל'ס אינן חדשות. המלה "גיריה", קטלבל'ס ברוסית, הופיעה לראשונה במילון רוסי ב-1704 ומרימי משקולות משתמשים בהן כבר מאות שנים. הן נהפכו לפופולריות בארה"ב לפני כמה שנים.
אימון בעזרת קטלבל מפעיל הרבה יותר קבוצות שרירים מכל סוג אחר של אימונים וגם משפר את היציבה במהירות גדולה בהרבה, משום שמניעים את המשקולת מסביב או מניפים אותה, כל הגוף צריך לעבוד קשה כדי להניע אותה ולייצב אותה.
אימוני קטלבל'ס נחשבת למסלול בטוח לפציעה בהעדר הדרכה מתאימה.
משקולת קטלבל'ס תעזור להיפטר משומן עודף וליצור שרירים דקים שישוו לגוף מראה מיוצב יותר. אפשר גם להתאים את האימון עם המשקולת בהתאם למטרה: הפחתה במשקל או שיפור הכושר הגופני.
אדם בכושר גופני טוב יכול לשרוף באימון עם קטלבל'ס עד 1,500 קלוריות בשעה, לעומת 600 בריצה על הליכון ו-300 .
סדרה של תרגילים בסיסיים. תחילה, ההרמה הפשוטה - הרמת המשקולת מהקרקע תוך כדי שימוש באגן ובישבן כמקור הכוח. לא צריך להרגיש בזרועות את המאמץ, תרגילים נוספים - כריעה קדמית, דחיקה כלפי מעלה ("דחיקה צבאית", הרמת המשקולת מגובה החזה אל מעל הראש) ולסיום ההנפה והחטיפה. את ההנפה אין צורך להסביר - משתמשים בזרועות כבמטוטלת ומניפים את קטלבל'ס מבין הרגליים עד לגובה הראש. זה רגע חמקמק; הקושי היחיד הוא לנסות לעצור, כשהמשקולת מאיימת למשוך את הזרועות דרך הרגליים בדרך למטה.
המשקולת מאפשרת עוד תרגילים רבים אחרים - כל מה שאפשר לעשות עם משקולות רגילות אפשר לעשות גם עם קטלבל'ס. אבל שמאחר שהשרירים צריכים גם לאזן את המשקולת, קטלבל'ס עדיפה מהמשקולות הרגילות.
למתאמנת מתחילה כדאי להתחיל במשקולת של 8 ק"ג ולעלות בהדרגה ל-12 ק"ג ואחר כך ל-16 ק"ג, גבר ממוצע יתחיל בדרך כלל ב-16 ק"ג.
כמה זמן חולף עד שרואים תוצאות? כמו בכל ענף של פעילות גופנית, תלוי איך הגוף מסתגל, צריך להתאמן שישה שבועות עד שמבחינים בהבדל, אבל זה יכול לקרות קודם לכן. עם שניים-שלושה אימונים בשבוע אפשר להיראות נפלא די מהר.

לראשונה בישראל סדנת אימון קטלבל'ס למתחילים

מטרת הסדנה ללמד מתאמנים ומדריכים את יסודות ה קטלבל'ס תוך שמירה על בטיחות, יעילות, והנאה
מועד הסדנה הקרובה : 2 בפברואר 2008 שבת בין 10:00 ל 14:00 במועדון איתנים, ברנשטיין כהן 8 רמת שרון
מספר המקומות מוגבל ל 15 משתתפים לפרטים והרשמה : מועדון איתנים 035408885
משתתפי הסדנא יוכלו לקנות את הקטלבל‘ס בהנחה , בהזמנה מראש ויוכלו לקבלם בסיום הסדנא