יום שני, 28 בספטמבר 2015

אימון פונקציונלי באמצעות קטלבלס לרוכבי אופניים

אימון פונקציונלי באמצעות קטלבלס לרוכבי אופניים


***
כאשר נותנים את הדעת על רכיבת אופניים ההתייחסות המרכזית תהיה על פי רוב למרכיב הסיבולת. ודי בצדק, מרכיב הסיבולת מהווה מרכיב עיקרי לטובת רכיבה ממושכת. אולם כשאנחנו מעוניינים לקחת את איכות הרכיבה שלנו צעד נוסף קדימה, עלינו להוסיף אימון תומך רכיבה, כלומר, יחידת אימון שאינה מהווה תרגול טכניקת רכיבה ו/או רכיבת סיבולת.
***
כתבתי רבות על משמעות האימון הפונקציונלי, ועל כן איני מרחיב בזה כעת. למי שמעוניין, ניתן להקליק כאן.
***
לעניות דעתי, המטרה של אימון פונקציונלי לרוכבי אופניים, צריכה להיות בראש ובראשונה הפחתת פציעות פוטנציאליות של הרוכב ולהביא לכדי שיפור את יכולותיו של הרוכב. חשוב להבין שלצד מרכיב הכושר המרכזי ברכיבה, סיבולת, קיימים מרכיבים נוספים אשר משפיעים על איכות הרכיבה. כוח, גמישות וקואורדינציה הינם מרכיבי כושר חשובים שיש לתת עליהם את הדעת. אני נוהג לחבר את מרכיבי הכושר ליכולת תנועתית אחת. כלומר, פחות חשוב לי כמה השרירים שלי חזקים או כמה אני גמיש. ההתמקדות שלי היא בכמה אני תנועתי ואיך אני יכול לנצל את היכולת התנועתית שלי בזמן הרכיבה. בנוסף לאמור, רכיבה (כמו גם ריצה) היא פעילות א-סימטרית (כל צד נע בצורה שונה), מה שמצריך מעורבות רבה של השרירים המייצבים במפרקים. להמשך קריאה

אין תגובות: